Desaparecen tres frascos de un virus peligroso

Notícia inquietant que va difondra l’Agència Europa Press el 23 d’abril, i que encara que no vulguis ser mal pensat es fàcil relacionar-la amb la grip porcina que ens estant subministrant tots els medis de comunicació de tot el mon. I ha algú que ha fet el seguiment d’aquesta notñicia?.

NUEVA YORK, 23 Abr. (EUROPA PRESS)

Tres frascos que contienen muestras de un virus potencialmente peligroso han desaparecido de un laboratorio militar del estado norteamericano de Maryland. Ante una posible amenaza, el Ejército ha iniciado una investigación, informa la CNN.

Miembros del Comando de Investigación Criminal del Ejército han visitado el laboratorio Fort Detrick, en la ciudad de Frederick, para investigar la desaparición de los frascos. El portavoz del comando, Christopher Grey, indicó que por el momento “no hay pruebas de actividad criminal”.

Los recipientes contienen muestras de Encefalitis Equina Venezolana (EEV), un virus que afecta a los caballos y que se puede transmitir a los humanos por los mosquitos. En el 97 por ciento de los casos, los humanos que se infectan presentan mucha fiebre y puede ser mortal en el 1 por ciento.

Según explicó la portavoz del Instituto de Investigación Médica de Enfermedades Infecciosas del Ejército, Caree Vander Linden, existe una vacuna contra este virus y no ha habido ningún brote en Estados Unidos desde 1971.

Las muestras estaban desde hace más de una década en uno de los laboratorios del instituto, en Fort Detrick, principal sede de investigación biológica del Ejército norteamericano. Hasta 2004, las tres muestras que han desaparecido se encontraban entre miles bajo el control de uno de los científicos de más alto rango. El experto que le sustituyó hizo inventario recientemente y se dio cuenta de que las muestras habían desaparecido.

Durante la investigación, tanto el científico que se jubiló como otros ex responsables de Fort Detrick cooperaron con los agentes del comando y, según Vander Linden, volvieron al laboratorio para ayudar a encontrar las muestras.

Quant a El Cau del Llop

Vaig néixer a Manlleu -Osona- un dilluns 5 d’agost de 1940, tot i que en el “Libro de Família” hi consta el dia 8 en lloc del dia 5, coses dels registradors d’aquella època, ara visc a Sabadell -Vallès Occidental-. He estudiat, he treballat, (això es historia passada i forma part de la meva vida anterior) i ara no importa ni el què ni ha on, estic feliçment casat i enamorat de la meva família, soc pare de tres fills i avi de vuit nets, exerceixo de Jubilat a plena dedicació i procuro gaudir d’aquest moment. Si veieu que el meu nom d’usuari es El Cau del Llop no es per amagar-me de res, ben al contrari, ho es per la senzilla raó etimològica de l’origen del meu cognom (mal escrit, es ben cert), però una llobera es un cau d'un llop. I com dic a la capçalera del bloc, A la recerca de valors… , i també perquè es una finestra oberta al mon que em permet participar-hi, sense interpretacions d’altres que m’ho impedeixin.
Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s