Recordando a Joaquín Blume

El momento histórico de esta semana era de él. Sí, Joaquín Blume ha sido un ícono en la historia del deporte español y al cumplirse el miércoles 29 de abril, medio siglo de su desaparición, os pareció justo recordarlo.

Seguramente aquellos atletas que recién comienzan, no tengáis ideas de quién ha sido Blume, por ello es bueno que conozcan un poco de su vida. Blume obtuvo su primer campeonato de España con tan solo 15 años y desde ese momento siguió ganando hasta 1949.

Toda la nación comenzó a adoptarlo como un verdadero ídolo, ya que por aquellas épocas, las cosas no eran como en la actualidad, donde podemos ver a varios españoles destacándose en diversas actividades deportivas.

El 19 de octubre de 1957 Blume se proclamó campeón de Europa derrotando al gran favorito, el ruso Yuri Titov, actual presidente de la Federación Internacional (FIG). Cuando se preparaba para llegar de la mejor forma y con gran esperanza a los Juegos Olímpicos de Roma 1960, una mala noticia dejaba helada a toda España.

El 29 de abril de 1959, Blumer su esposa y los gimnastas Pablo Muller, José Aguilar y Raúl Pajares morían en un accidente de avión. Lamentablemente se terminaba la carrera de un atleta impresionante y por ello, hoy medio siglo después, aún lo tenemos vigente

Quant a El Cau del Llop

Vaig néixer a Manlleu -Osona- un dilluns 5 d’agost de 1940, tot i que en el “Libro de Família” hi consta el dia 8 en lloc del dia 5, coses dels registradors d’aquella època, ara visc a Sabadell -Vallès Occidental-. He estudiat, he treballat, (això es historia passada i forma part de la meva vida anterior) i ara no importa ni el què ni ha on, estic feliçment casat i enamorat de la meva família, soc pare de tres fills i avi de vuit nets, exerceixo de Jubilat a plena dedicació i procuro gaudir d’aquest moment. Si veieu que el meu nom d’usuari es El Cau del Llop no es per amagar-me de res, ben al contrari, ho es per la senzilla raó etimològica de l’origen del meu cognom (mal escrit, es ben cert), però una llobera es un cau d'un llop. I com dic a la capçalera del bloc, A la recerca de valors… , i també perquè es una finestra oberta al mon que em permet participar-hi, sense interpretacions d’altres que m’ho impedeixin.
Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s