Negociar amb organitzacions terroristes

dimecres, agost 12, 2009

Dos articles interessants

Darrerament he llegit dos articles interessants. Ambdós tenen en comú la crida a negociar amb organitzacions titllades de terroristes pels poders constituïts. Des del meu punt de vista, llurs autors exhibeixen una actitud realista i proactiva, molt lluny de la demostrada pels governs que s’hi oposen fermament.
El primer article, Hamas 2.0, l’escriu Michael Bröning, membre del Partit Socialdemòcrata alemany. Ha sortit publicat a la prestigiosa revista Foreign Affairs. L’autor fa un balanç de la situació a Gaza i hi percep alguns canvis en l’actitud de Hamas, respecte els seus origens fundacionals.
El segon, escrit pel periodista Paddy Woodworth, aparegut el passat dia 7 a l’International Herald Tribune, fa referència a l’impacte de les darreres accions d’ETA, i posa en qüestió les actituds optimistes del govern ecspanyol respecte a la seva eliminació.
Val a dir que tant Bröning com Woodworth, condemnen taxativament les dues organitzacions, per la qual cosa no se’ls pot titllar de defensors de les seves tesis. Però assenyalen clarament que la via repressiva (militar o policial) no porta enlloc.
Lectura recomanada.

Etiquetes de comentaris: , , , ,

escrit per Josep el 8/12/2009 02:00:00 PM

Quant a El Cau del Llop

Vaig néixer a Manlleu -Osona- un dilluns 5 d’agost de 1940, tot i que en el “Libro de Família” hi consta el dia 8 en lloc del dia 5, coses dels registradors d’aquella època, ara visc a Sabadell -Vallès Occidental-. He estudiat, he treballat, (això es historia passada i forma part de la meva vida anterior) i ara no importa ni el què ni ha on, estic feliçment casat i enamorat de la meva família, soc pare de tres fills i avi de vuit nets, exerceixo de Jubilat a plena dedicació i procuro gaudir d’aquest moment. Si veieu que el meu nom d’usuari es El Cau del Llop no es per amagar-me de res, ben al contrari, ho es per la senzilla raó etimològica de l’origen del meu cognom (mal escrit, es ben cert), però una llobera es un cau d'un llop. I com dic a la capçalera del bloc, A la recerca de valors… , i també perquè es una finestra oberta al mon que em permet participar-hi, sense interpretacions d’altres que m’ho impedeixin.
Aquesta entrada s'ha publicat en Política i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

