Isona Passola: “Vull creure que hem acabat amb el malefici que el català fa nosa ”

  • Voler produir cinema català els últims anys vol dir que ets molt molt optimista…
    Quan una cosa la veig claríssima no m’equivoco, no són tossuderies internes, tenen connexió amb la realitat. Barcelona havia estat una ciutat productora de cinema molt important, fins que es van cremar els estudis Orfea. Qui els va cremar? Es va desplaçar tota la indústria a Madrid. Després hi va haver una revifada interessant que reivindico: Bellmunt, Ventura Pons, Antoni Ribas…, però de cop això s’acaba. Al cinema ens faltava aprovar l’assignatura del gran públic i demostrar que dóna diners. Els distribuïdors ens han dit molts cops: ” Que no se vean taxis de Barcelona “, sobretot, que ha de poder arribar a Madrid… I a Pa negre li ha donat públic la llengua. Som l’última branca de la cultura que ens falta per normalitzar.
    La veus a prop, la normalització?
    La situació ajuda, el país ha perdut complexos. L’altre dia a Madrid em vaig donar un gust a la roda de premsa, quin gust parlar amb una llengua que contribueix a la diversitat, però quin mal pot fer una llengua? Qui s’hi pot oposar? Vaig llegir un article boníssim del Cardús a l’ARA, el de les dues ànimes independentistes, jo sóc de la segona, sóc una ànima emancipada, jo vull la independència un minut, com deia en Pedrolo, per l’endemà abraçar-me amb qui calgui però d’igual a igual.

    tags: Llengua Català

Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

Quant a El Cau del Llop

Vaig néixer a Manlleu -Osona- un dilluns 5 d’agost de 1940, tot i que en el “Libro de Família” hi consta el dia 8 en lloc del dia 5, coses dels registradors d’aquella època, ara visc a Sabadell -Vallès Occidental-. He estudiat, he treballat, (això es historia passada i forma part de la meva vida anterior) i ara no importa ni el què ni ha on, estic feliçment casat i enamorat de la meva família, soc pare de tres fills i avi de vuit nets, exerceixo de Jubilat a plena dedicació i procuro gaudir d’aquest moment. Si veieu que el meu nom d’usuari es El Cau del Llop no es per amagar-me de res, ben al contrari, ho es per la senzilla raó etimològica de l’origen del meu cognom (mal escrit, es ben cert), però una llobera es un cau d'un llop. I com dic a la capçalera del bloc, A la recerca de valors… , i també perquè es una finestra oberta al mon que em permet participar-hi, sense interpretacions d’altres que m’ho impedeixin.
Aquesta entrada s'ha publicat en Catalunya, Cultura, Llengua i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

